Digital signage

Centra handlowe, dworce, lotniska, kina, urzędy – to tylko niektóre miejsca, w których możemy spotkać digital signage. To nowoczesna forma komunikacji z klientem, w której wykorzystuje się monitory reklamowe. Wysoka skuteczność przyciągania uwagi i możliwość umieszczania ekranów praktycznie wszędzie sprawia, że jest to bardzo efektywne medium informacyjne.

Czym jest digital signage?

Digital signage, znana też pod pojęciami „digital out of home”, „digital merchandising” czy „narrowcasting”, to technologia emisji treści reklamowych bądź informacyjnych na ekranach, w sposób dostosowany do miejsca i czasu. Sieć digital signage tworzą ekrany połączone z internetem, dzięki czemu możliwe jest zarządzanie treścią z dowolnego miejsca i o dowolnym czasie.

Jak to działa?

W technologii digital signage wykorzystuje się wyświetlacze elektroniczne, takie jak monitory LED, LCD, ekrany plazmowe czy projektory multimedialne. W nowoczesnej postaci przybierają one formę interaktywnych ekranów dotykowych (infokioski itp.), a nawet systemów holograficznych (to rozwiązanie jeszcze nierozpowszechnione). Mogą być instalowane praktycznie wszędzie i mieć różną wielkość. Dzięki możliwości zdalnego zarządzania treściami emitowanymi na ekranach, jest to łatwy i szybki sposób na przekazywanie odbiorcom zawsze aktualnych informacji. W TT Soft oferujemy system Editems – oprogramowanie dla digital signage, dzięki któremu nasi klienci zyskują nieograniczone możliwości w promowaniu swojej działalności.

Dlaczego warto?

Kampanie promocyjne i informacyjne realizowane w technologii digital signage to szereg korzyści dla firmy. Oto najważniejsze zalety:

  • Skuteczność – ruchome reklamy na monitorach z łatwością skupiają uwagę odbiorców. Są dynamiczne, zauważalne i łatwiejsze w zapamiętaniu. W wielu miejscach ludzie oglądają je mimochodem. Uzupełniając treści informacjami np. o pogodzie czy kursach walut można wzbogacić wartość użytkową przekazu.

  • Przekaz video i audio – obraz można połączyć z dźwiękiem, co wzmocni siłę marketingową przekazu.

  • Bezproblemowe zarządzanie treścią – wystarczy komputer z dostępem do internetu.

  • Szybkość – na wszelkie problemy techniczne, jak i na konieczność zmiany treści można zareagować praktycznie w każdej chwili, dzięki możliwości zdalnego zarządzania.

  • Oszczędność – digital signage wymaga zdecydowanie mniejszych nakładów czasu oraz środków finansowych w porównaniu z dystrybucją reklam w formie papierowej bądź audiowizualnej w środkach masowego przekazu. Dodatkowo, odsprzedając czas antenowy na monitorach innym podmiotom, można na tym zarabiać.

  • Nowoczesność – ta technologia kojarzy się z postępem. Monitory towarzyszą nam już niemal na każdym kroku, a na świecie rozwija się już technologia obrazów holograficznych. To komunikacja przyszłości.

Chcesz dowiedzieć się więcej? Skontaktuj się z nami!